Etrusco gaat nu ook campers op de Renault Master bouwen

Etrusco gaat nu ook campers op de Renault Master bouwen

Etrusco, een van de twee Italiaanse merken van de Erwin Hymer Group, gaat dit seizoen voor het eerst halfintegraal campers op basis van een Renault Master basisvoertuig aanbieden.

Vanwege de beperkte verkrijgbaarheid van de Fiat Ducato basisvoertuigen is Etrusco – net als verschillende andere merken van de Erwin Hymer Group – al begonnen met het bouwen van campers op basis van de Ford Transit. Daar komen nu dus ook campers op basis van de Renault Master bij.

Renault Master

De Renault Master is geen volstrekt onbekende in de camperindustrie. Sommige hier niet zo bekende merken zweren erbij, en ook Adria bouwt wel eens campers met dit basisvoertuig. Nu Fiat leveringsproblemen heeft, kan Renault op zijn weer beurt profiteren van dit model. De eerste leveringen van de nieuwe Etrusco modellen – die V 5.9 DR en de V 6.8 SR gaan heten – zijn overigens al voor dit voorjaar gepland. De nieuwe Etrusco-modellen hebben een 107 kW/145 pk dieselmotor en kenmerken zich onder anderen door hun slanke bouw. Ze zijn slechts 2,14 meter breed, iets wat het rijden op smalle wegen een stuk eenvoudiger maakt.




Indeling

Bij het ontwerp van de campers heeft Etrusco duidelijk gekeken naar de ‘V-Model’ halfintegraal campers op basis van de Ford Transit. Die ‘Vans’ zijn immers precies zo breed en wijken ook qua lengte niet al te veel af. Dat houdt in dat beide modellen ook een klassieke indeling hebben. Links voorin bevindt zich dus de zitgroep, bestaande uit de draaibare voorstoelen, eettafel en een dwarsbankje. De entree bevindt zich daar recht tegenover, waarbij de V 6.8 nog een langszitje tussen de entree en de stoel van de bijrijder heeft, en een optionele derde slaapplaats.

Direct achter de entree, aan de rechterzijde, bevindt zich het keukenblok met aansluiten de hang/legkast. Achter de zitgroep bevindt zich de variobadkamer, die je in een handomdraai kunt ombouwen naar doucheruimte. Helemaal achterin is het slaapgedeelte. Daar is – behalve de lengte van de opbouw – ook het enige verschil tussen de 2 modellen. De 5,99 meter Etrusco V 5.9R heeft een dwarsbed en de 6,82 meter lange V 638 SR heeft enkele bedden, die ook tot een tweepersoonsbed kunnen worden omgebouwd.

Opties

Optioneel zijn beide modellen ook verkrijgbaar met het ‘Complete Selection’-pakket waarmee ze een nog completere uitrusting hebben. Dan beschikken ze bijvoorbeeld ook over 16-inch lichtmetalen velgen, cassettevensters, geïsoleerde grijswatertank, voorbereiding voor TV en zonnepanelen alsmede een multimediapakket met entertainmentsysteem en achteruitrijcamera. Volgens productmanager Sandra Marinaro kiest meer dan 80 procent van de klanten voor dit uitgebreide uitrustingspakket.

Daarnaast is er ook nog het ‘Type X’ decorpakket, met aantrekkelijke accenten op het exterieur, hoogglans bovenkastfronten en de moderne, lichte woonwereld ‘Emilia’.

Read More 

Laat een reactie achter